Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Dopisz się do listy!

Dołącz

Reklamy

Licznik odsłon

2016-08-16
Paweł Mirecki

Powoli przygotowujemy się do wdrożenia istotnej nowości, czyli dystrybucji naszych pełnometrażowych filmów online. Do niniejszego numeru WMH jest dołączona ulotka z kodem. Właśnie ten kod umożliwia obejrzenie filmu zamieszczonego w naszym autorskim serwisie VoD, który z biegiem czasu zastąpi stosowane przez nas od lat DVD. Po szczegóły odsyłam na strony 96–97, gdzie podaliśmy instrukcję korzystania z kodów. Jest bardzo prosta. Aby obejrzeć film, wymagane jest tylko łącze internetowe o przeciętnej przepustowości.
Zmiany w sposobie dystrybucji filmów, które są nieuniknione, wprowadzamy stopniowo i przez pewien czas obie formy (DVD i VoD) będą funkcjonowały równolegle. Zawsze szliśmy z duchem czasu. Zaczynaliśmy od kaset wideo, potem przez krótką przygodę z Video CD przeszliśmy na standard DVD, któremu byliśmy wierni przez wiele lat. Tradycyjne nośniki danych pomału odchodzą do lamusa, wypierane przez nowoczesne, wirtualne formy zapisu danych. Uruchomienie przez nas własnego serwisu VoD było więc tylko kwestią czasu.
Będziemy na nim umieszczać nowe filmy, ale także – stopniowo – starsze produkcje, w tym te, które są już niedostępne na DVD ze względu na wyczerpanie nakładu. A są wśród nich prawdziwe perełki, które wyprzedaliśmy bardzo szybko i o które do dziś otrzymujemy pytania. Mogę więc obiecać, że na naszym VoD będzie się działo!
Tyle z nowości, pora przejść do omówienia zawartości bieżącego numeru.
Przełom lata i jesieni, przez wielu wędkarzy wyczekiwany jak zbawienie, w końcu nadciągnął. Wiosna była pod względem wędkarskim nijaka, lato – było jakie było. To może choć jesień wynagrodzi nam te wszystkie klimatyczne zawirowania? Oby!
Tak czy inaczej, jesień staje się faktem. Aż chce się dodać (żartem oczywiście), że przewidzieliśmy to już dawno i dzięki temu mamy dla Was artykuły na temat łowienia na przełomie lata i jesieni. Prawda, jakie chytre?
Dziś w numerze są dwa wielkie powroty. Ci, którzy są z nami od lat, zapewne pamiętają Mirka Golańskiego. Otóż Mirek wrócił na nasze łamy ze swego rodzaju ciekawostką, czyli połączeniem muchówki ze spinningiem. Muchspin! Artykuł napisany z przymrużeniem oka, ale rzecz jest warta uwagi dla każdego, kogo nudzą sztywne ramy specjalizacji i kto ma upodobanie do wykraczania poza schematy.
Po dłuższej nieobecności gościmy również Mariusza Aleksandrowicza opisującego przygodę na Kamczatce. Niegdyś Polacy jeździli tam pod przymusem, a dziś nie trzeba ich do tego zachęcać... bo są tam ryby, i to jakie! Ale dobrać się do nich niełatwo, w pewnym momencie nawet autor i jego koledzy, zaprawieni w bojach, musieli się poddać w starciu z bezlitosną i surową kamczacką przyrodą.
No i na koniec lin z okładki. We wrześniu zielonobokie ryby biorą dobrze, a Marcin Wosiek przypomina starą i rzadko już stosowaną metodę przystawki jeziorowej, która w dawnych czasach pozwalała na ich łowienie. Obecnie jest już prawie wyparta przez skuteczniejsze rozwiązania, ale warto się z nią zapoznać, traktując to jako wędkarską ciekawostkę.

Dołączone filmy

• Wyprawa na sandacze

2016-08-09 Redakcja WMH

Zwiastun premierowego filmu WMH. Pierwszy raz do obejrzenia online w całości w naszym serwisie VoD!

Komentarzy: 16

Wybrane artykuły

• Sandacze z płytkiej wody

2016-08-09 Paweł Mirecki

W tym artykule Paweł Mirecki opowiada o łowieniu mętnookich drapieżników na wodach, które na pozór do nich nie przystają: na płyciznach rzek, jezior i zbiorników zaporowych.

• Wrześniowe liny

2016-08-09 Marcin Wosiek

Liny we wrześniu biorą wyśmienicie i można je poławiać różnymi metodami. Marcin Wosiek opisuje, jak łowić na przystawkę spławikową, pomału odchodzącą już do lamusa pod naporem nowoczesnych metod gruntowych.

• Toniowe szczupaki na spinning

2016-08-09 Jacek Gorny

Kiedy przychodzi pora żerowania, szczupaki podnoszą się nad dno i aktywnie poszukują pokarmu w toni jeziora. Są łowiska, gdzie tak się dzieje, mimo że przy dnie buszuje białoryb. Szczupaki lekceważą go i ustawiają się w toni.

• Bolenie z powierzchni

2016-08-09 Remigiusz Kopiej

Woblery bezsterowe to interesująca propozycja dla łowców boleni. Na chlapiące po powierzchni „wynalazki” skusiła się już niejedna rapa. Remigiusz Kopiej pisze o takich właśnie woblerach i miejscach, gdzie je warto stosować.

• Precyzyjna gruntówka

2016-08-09 Marcin Kostera

Aby łowienie na drgającą szczytówkę było skuteczne, musi być precyzyjne. Osiąganie dokładności punktowej nie jest jednak proste. Marcin Kostera opisuje sposoby, dzięki którym staje się to łatwiejsze.