Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Dopisz się do listy!

Dołącz

Reklamy

Licznik odsłon

Człuchowski Klub Karpiowy

2012-04-16

Pomysł na zorganizowanie Klubu rodził się w naszych głowach już od jakiegoś czasu. Choć wędkarstwo karpiowe na człuchowskich jeziorach ma stosunkowo krótką historię, to wiedzieliśmy, że są wśród nas karpiarze.

Nie wszyscy się wtedy między sobą znaliśmy, ale była to tylko kwestia czasu. Przełom nastąpił z końcem 2009 r., kiedy złożyliśmy wniosek do Zarządu PZW w Człuchowie o utworzenie Klubu Karpiowego. Został on rozpatrzony pozytywnie.  1 stycznia 2010 r. rozpoczęliśmy naszą działalność. Na pierwszym posiedzeniu Człuchowskiego Klubu Karpiowego wybraliśmy zarząd, którego prezesem został Maciej Wdowczyk. Stworzyliśmy również regulamin Klubu, którego nadrzędnym celem jest propagowanie zasady „złów i wypuść”. Inne ważne zadania objęte regulaminem to:

• popularyzacja połowów ryb karpiowatych oraz działalności Człuchowskiego Klubu Karpiowego w PZW i na zewnątrz,
  • nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z innymi klubami oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń,
  • organizowanie i prowadzenie współzawodnictwa sportowego w formie zawodów karpiowych,
  • szkolenie młodzieży,
  • efektywna walka z kłusownictwem,
  • pomoc w utrzymaniu i zagospodarowaniu wód,
  • pozyskanie łowiska, które będzie wodą klubową i naszą wizytówką.

W chwili obecnej nasz Klub liczy 20 członków. Nikt z nas nie myśli o tym, by złowioną rybę zabrać i zjeść, ale zwraca jej wolność po to, żeby ktoś za jakiś czas znowu mógł poczuć dreszczyk emocji, holując ją – być może cięższą o kilka kilogramów. Z uprawiania u naszego hobby czerpiemy wiele przyjemności wynikających z możliwości zmierzenia się z godnym i przebiegłym przeciwnikiem oraz z wypoczynku w otoczeniu dzikiej przyrody, której w naszych okolicach nie brakuje.
Do niedawna nasze doświadczenia zdobywaliśmy na okolicznych zbiornikach, ale również korzystaliśmy z łowisk komercyjnych na terenie całego kraju. Teraz sprawujemy już opiekę nad „swoją” piękną dziką wodą, malowniczo położoną w środku lasu niespełna 6 km od Człuchowa. Zbiornik ma powierzchnię blisko 12 ha. Populacja karpi jest stosunkowo duża, a sztuki powyżej 10 kg nie są rzadkością. Dbamy jednocześnie o to, aby charakter łowiska został zachowany w konwencji cichej i dzikiej wody, w otoczeniu której można wspaniale wypocząć, napawając się pięknem przyrody.

W 2011 r. udało się nam zorganizować na szczeblu lokalnym zawody, które spotkały się z dużym uznaniem wśród łowców karpi. W tym roku organizujemy Karpiowe Grand Prix złożone z trzech odrębnych zawodów mające w końcowej rywalizacji wyłonić Najlepszą Drużynę i Karpiarza roku 2012. Bardzo ważna dla nas jest praca z młodzieżą. Odpowiednie ukształtowanie młodych ludzi poprzez wpojenie im zasad etycznych i moralnych związanych z uprawianiem wędkarstwa karpiowego, propagowanie hasła „złów i wypuść”, uczenie szacunku do przyrody sprawi, że w przyszłości będą oni inaczej spostrzegać wędkarstwo. Nie zapominamy również o naszych obowiązkach związanych z utrzymywaniem i zagospodarowaniem wód, a także o walce z wszechobecnym kłusownictwem. Dzięki pomocy Państwowej Straży Pożarnej w Człuchowie przeprowadziliśmy akcję „Zima”, w ramach której odśnieżyliśmy pokrywę zbiornika, wycięliśmy duże przeręble oraz zainstalowaliśmy pompy natleniające wodę.

Dzięki istnieniu CKK poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, jak również mieliśmy okazję zobaczyć przepiękne, czasem zapomniane już miejsca i uczestniczyć w przeróżnych spotkaniach.
Zapraszamy na karpie do Człuchowa i wspólne zasiadki.