Ostatnie komentarze

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Dopisz się do listy!

Dołącz

Reklamy

Licznik odsłon

2009-04-15
Redakcja

Witam Was serdecznie u progu sezonu szczupakowego!
Pierwsze dni po zakończeniu okresu ochronnego to dla wędkarzy bardzo pracowity okres. Miejmy nadzieję, że majowa aura będzie dla nas w tym roku łaskawa. Nie oczekujemy zresztą zbyt wiele. Wystarczy, że termometr za oknem wskaże 10–15°C, a ciśnienie będzie w miarę stabilne.Majowe wędkowanie miewa różne oblicza. Wielu z nas dzieli swój czas między flagowe gatunki, czyli szczupaki i pstrągi, inni z niezmąconym spokojem nadal ćwiczą wiosenne jazie i okonie. Są też tacy, którzy nerwowo przebierają nogami, czekając na czerwcowe sandacze, bo dopiero wtedy poczują się w pełni usatysfakcjonowani.Przyznacie, że w tej sytuacji dobór artykułów do tego numeru WMH mógł przyprawić zespół redakcyjny o solidny ból głowy. Oczywiście mimo to nie poddaliśmy się i mam nadzieję, że zaproponowany zestaw tekstów zadowoli miłośników każdego rodzaju wędkowania. Naszym zdaniem (i chyba nie tylko naszym) rybą miesiąca jest szczupak, stąd też nasi autorzy opisują różne aspekty łowienia cętkowanych drapieżników. Mamy więc teksty o jerkowaniu, jigowaniu, a także, nieco mniej popularnym, łowieniu na muchę. Przygotowaliśmy również porywający reportaż z wyprawy nad Tsurkhai Nuur, Jezioro Szczupaków w Mongolii Majowy białoryb, czyli klenie, leszcze, płocie i liny, to kolejni bohaterowie bieżącego numeru. Wyróżnia się tu tekst Sławka Skwarka o majowych zasiadkach na liny, a także artykuł Radka Gontary o prostych „sposobach na płoć”.Dla zatwardziałych karpiarzy przygotowaliśmy m.in. coś z „kuchni” wędkarskiej, czyli przepis na przysmaki, którym uległ już niejeden karp.Po raz kolejny dołączona płyta DVD zawiera dwa filmy. Pierwszy to następny odcinek „Akademii Wędkarstwa”, poświęcony tym razem w całości metodzie gruntowej, drugi zaś to utrzymany w przygodowej konwencji reportaż z wyprawy do malowniczej Laponii.Jak zawsze naszą intencją było, aby niniejszy numer WMH spełnił oczekiwania możliwie dużej grupy Czytelników. Czy nam się to udało – ocenicie sami.

Paweł Mirecki

PS. Lada dzień w sprzedaży znajdzie się Wydanie Specjalne WMH w całości poświęcone szczupakom (opisy sprzętu, przynęt i metod). Gorąco polecam!

Dołączone filmy

• Nowoczesna gruntówka

2009-03-09 Redakcja

Tym razem wzięliśmy na warsztat nowoczesną wędkę gruntową – nowy odcinek „Akademii Wędkarstwa” poświęcony jest właśnie feeederowi i quivertipowi.

Komentarzy: 1
  • Z wędką przez świat - Laponia

2009-03-09 Redakcja

Wciągający reportaż z wyprawy do Laponii - krainy św. Mikołaja. Tym razem nie było nam dane się z nim spotkać, za to nałowiliśmy się pięknych ryb, a także poznaliśmy inne uroki tej wspaniałej krainy.

Wybrane artykuły

• Szlakiem Czcibora

2011-01-15 Marian Firlej

Nigdy wcześniej nie widziałem tak rybnego i urozmaiconego łowiska. Szeroka rzeka z licznymi ostrogami, opaskami, zakrętami, starorzeczami i rozlewiskami sprawia, że ryby mają tu doskonałe warunki bytowania.

• Najważniejsza jest mucha

2011-01-15 Maciej Król

Kiedyś nadchodzi taki dzień, gdy syn dorasta na tyle, by zapragnąć jeździć z tatą na ryby. Muszkarz staje wtedy przed poważnymi dylematami: czy lepiej, żeby dzieciak siedział w domu, póki nie dorośnie, czy może zmienić metodę, przeprosić się ze spinningiem i gruntówką denną?

• Tsurkhai Nuur - Jezioro Szczupakowe

2011-01-15 Rafał Słowikowski

Po niemal czterech tygodniach uganiania się po mongolskich bezdrożach za tajmieniem, który powoli nawet tam staje się rybą-widmem, w końcu dotarliśmy nad pewne stepowe jezioro. O wiele mniej urokliwe od górskich rzek płynących w tajdze, a jednocześnie dużo bardziej rybne.

• Srebrny maj

2011-01-15

Maj, nie tylko zielony, lecz srebrny jak boleń. Ledwo zdążyłem popatrzyć na wodę i jeszcze się zastanawiałem nad przynętą, gdy pierwszy boleń z olbrzymim impetem zaatakował wobler kolegi, chlapnięciem ogona i wybuchem fontanny wody ogłaszając, iż sezon boleniowy można uznać za rozpoczęty.

• Prosty sposób na płoć

2011-01-15 Radek Gontara

Wędkarskie majówki najczęściej poświęcam płociom. Łowię je w zbiorniku i w wolno płynącym kanale posługując się batem lub odległościówką. Amatorów łowienia płoci spotykam nad wodą bardzo wielu i w dobrych miejscach bywa tłoczno. Coś musiałem wymyślić, aby zwabić płocie do mojej wędki.